onsdag 6. april 2011

April dikt...

Fant dette dikte når jeg surfet rundt på nette en kveld. Syns det er så fint! Å april er min mnd...

Jeg velger meg april

I den det gamle faller,
i den det ny får feste;
det volder litt rabalder,-
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.

Jeg velger meg april,
fordi den stormer, feier,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter,-
i den blir somren til!

av Bjørnstjerne Bjørnson

Litt poetisk i dag, hihi!!!

Er litt i tenke boks. Skal lage meg en ny header til bloggen MEN finner ikke noe jeg vil ha. Så det vil ta en tid. Tenkte litt mer vår/sommersligt.............Time will show.........

Ha en fin fin kveld alle!

Klems Gry!

4 kommentarer:

  1. Enig med deg, kjempe nydelig dikt:)
    Spennende å se hvordan headeren din blir etterhvert,selv om jeg synes den du har nå, er kjempe fin og koselig:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Å, jeg er så glad i dette diktet av Bjørnstjerne, synes det er sånn tæl i det =)

    SvarSlett
  3. Ja , det er et flott dikt og april er en deilig måned !
    Det blir spennende å se den nye headeren din.
    Regner med at den blir minst like flott som den du har.
    Du er så flink til å sette sammen bilder :)
    Nattiklem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Så fint dikt:) Gleder meg til å se den nye headeren:)
    klem

    SvarSlett

Tusen takk for du legger igjen en liten hilsen...