søndag 19. august 2012

Er jeg tilbake på bloggen tru??

Hei hei!!
Ja nå er det faktisk over 1 år siden jeg blogget, 26 april 2011... Trengte en liten pause men hadde ikke trudd den ble så lang. Men har gått på skole i 11/2 år så det har vært nok med skole å lekser. Nå er jeg i jobb og kansje jeg er klar til å blogge litt igjen. Vet ikke helt men vi får se:-)

I dag har vært en flott sommer dag med mye sol og varme. Har vært litt aktiv på kjøkken i dag selv om været var så bra men vi fikk oss en liten tur på ettermiddagen.

Har laget komle middag. Det var kjempe godt. Men blir så utrolig mett så det var godt med en tur etterpå. Så ble det til en kake til kaffen.


Turkake

Vaniljekake med kanel


Denne kaken fikk jeg oppskriften på av en venninde. Den ser kjedelig ut når den bakes men smaker veldig godt å blir vist bedre og bedre etter noen dager i kjøleskapet. Første gang jeg baker den i dag og alle syns den smakte veldig godt så blir spennende å smake etter et par dager om den er bedre, vist der er mer igjen da:-)

  • 1 liter vaniljesaus
  • 200 gr. smeltet smør
  • 400 gr. sukker
  • 700 gr. hvetemel
  • 6 ts bakepulver
  • 2 ts vaniljesukker
  • Perlesukker og kanel
Bland sammen alt det tørre så blandes det våte i. Rør godt sammen å ha det i en langpanne med bakepapir. Strø godt med perlesukker og kanel over hele kaken.

Stekes på 175g i 45 min. 

Jeg laget halve oppskriften i dag og hadde det i en liten langpanne.

Den er så enkel å lage og smaker så godt så det er garantert ikke siste gang den blir servert hos oss:-)

Ha en fortsatt hyggelig søndag:-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for du legger igjen en liten hilsen...