onsdag 15. desember 2010

Lavkarbo...




For to mnd siden la jeg om kostholde til lavkarb. Jeg har ikke helt fått av alle kiloene etter jeg fikk Malin som nå er 3 år. Hadde 5-6 kilo som ikke ville av. Trente å trente men de satt, så kom der et par til på å så et par til. Da våknet jeg å fant ut at nå må noe gjøres. Har prøvet all verden slags kurer, også Grete Rode med sund kost men det fungerte ikke på meg med den grunn at jeg alltid var sulten på mat å søt ting. Men når jeg begynte på denne lavkarbokuren er jeg ikke sulten mellom måltid å søtbehove forsvant, men ikke minst, jeg har det så utroligt mye bedre i hele kroppen. Mer energi og ikke så trett. Ikke minst, vekten daler.... :-)




Syns det er spennende og utfordrende, en spiser mye av samme mat som før, men ikke brød, potet, pasta og ris, holder seg vekke fra sukker, men en utforsker å finner nye ideer... Mangen har den mening at på lavkarbo så sitter en bare å spiser masse fett men det er bare tull. En skal ha litt fett men ikke for mye. Det viktige er å få i seg minst mulig karbohydrater...

Dette er en perfekt kur for meg. Er så glad jeg fant ut av det. Kommer til å fortsette med lavkarbo når vekten er der den skal...



Trening er også en viktig ting i min hverdag. Trener på helststudio 3 ganger i uken... +

I dag prøver jeg en brød oppskrift jeg har fått. Så klart et lavkarbo brød. Det dufter herligt og ser godt ut. Det blir kveldsmaten i kveld....Gleder meg....


Ha en fin ettermiddag...


2 kommentarer:

  1. Du imponerer meg!! Jeg har spist så utrolig mye søte ting den siste tiden, og jeg merker det med en gang. Ikke bare kommer kiloene snikendes, men energien daler rett ned i kjelleren. Om kveldene er jeg stuptrett og gidder nesten ikke gå og legge meg ha ha. Dette skal jeg virkelig overveie, i alle fall den delen om å kutte ut søtsaker..men lett er det IKKE.
    Du er GOD!:)
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    Ja rådyrene er kjempe søte:-) De er kjøpt på butikken som heter Smak på Sandnes. Der har de så mye fint at jeg vegrer meg nesten for å gå inn. Klarer ALDRI nøye meg med det jeg er på utkikk etter, for det bugner jo med saker og ting der, sukk..
    Ha en fin kveld

    SvarSlett

Tusen takk for du legger igjen en liten hilsen...