mandag 31. januar 2011

Babykurv...

Vi har en flott babykurv som går i arv i familien. Det er familie og nære venner som har brukt den. Den er ca 58 år. Det er min tante som var den første så lå i den, siden har der vært 11 andre og nå er det barnebarne mitt lille Mari som har den. Når min elste datter ble født så ble der sydd ny himmel og kappe av min mors vennine.  Det er nå snart 23 år siden. Jeg har desverre ikke bilder før den ble fornyet, litt trist det.

Jeg syns den er så flott og jeg er så stolt av den.





De 3 prinsessene mine <3

5 kommentarer:

  1. Heia
    Så nydelig babykurv, og at den er 58 år, fantastisk!!!
    Takk for koselig meldinger hos meg.
    Har lagt meg til som følger:
    Ha en fin kveld
    Klem Mette

    SvarSlett
  2. For et kjært arvegods Gry, den er jo bare nydelig! Hos oss har vi desverre ikke noe i arv etter besteforeldre. Jeg har tatt vare på en strikkekjole jeg hadde som 1 åring, den brukte jeg også på Helen da hun var liten. Eller har vi kjøpt dåpskjole som barna til Steing Ove og mine er døpte i, den håper vi går videre i arv til den neste generasjon.
    Er du opptatt hele uken med skolen, eller har du en dag vi kunne møtest for en luftetur med de firbente?
    Nå roper "Agnes" hører jeg, på tide med litt søvn.
    Nattaklem fra meg:))

    SvarSlett
  3. Så flott at dere har klart å ta vare på kurven i alle disse årene.
    Nydelige bilder av prinsessene dine :)
    Jeg sydde trekk og "himmel" til kurven til mitt barnebarn for 17 år siden , men den er sikkert gitt bort nå....
    Koselig å ha deg som bloggevenn.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Tusen takk for koselig hilsen!!:)
    Vi samboers har også en lignende kurv i familien som begge våre små har fått sove i. Utrolig koselig!:)

    Håper du får en fin dag

    klem June

    SvarSlett
  5. Så flott kurv! I min familie har vi en babykurv som min far og hans tvillingbror (82år)lå i,og alle deres søsken, både eldre og yngre (10 barn i alt) lå i den alle som en. Jeg og min søster,samt våre unger og barnebarn har samtlige ligget i kurven de første ukenem i våre liv. Nå venter jeg selv vårt første barnebarn,og nå skal kurven komme til heder og verdighet igjen,nærmere 100 år etter 1.gangs bruk. Koselig å tenke på.
    Lykke til, og klem fra Valdres.

    SvarSlett

Tusen takk for du legger igjen en liten hilsen...