søndag 30. januar 2011

Lavkarbo knekkebrød...

Datteren min fikk en oppskrift på noen helt fantastisk gode knekkebrød, men siden jeg ikke spiser melprodukter, lever på lavkarbo, så kunne jeg ikke spise disse. Så kom hun til meg i går, da hadde hun funnet på nette en oppskrift på de knekkebrød som var for oss på lavkarb.  Så Malin og jeg sto opp tidligt i dag å bakte lavkarbo knekkebrød og lavkarbo brødet som jeg bruker. Knekkebrødet ble kjempe godt, vil si det smaker likt det med mel i.

LAVKARBO KNEKKEBRØD

200g solsikkekjerner
200g kruskakli
50g linfrø
50g sesamfrø
2 ss fiberhusk
1 ts salt
2ss splenda/sukraina
5 dl vann
3 sp olje
Litt hakket nøtter

Bland alt sammen. Fordeles på 2 brett med bakepapir.
Stekes på varmluft i 35 min på 150-160gr. Tas ut, skjær opp med pizzahjul i ønskede stykker.
Settes inn i ovnen igjen i 35 min. Snu brettene når de settes inn igjen.
Åpne døren når de er ferdig å la de tørke på ettervarmen.


Mmmmm, knall gode!!!


Ellers har vi godt en lang go tur hele huset... Herligt med frisk luft... Middagen er laget å spist så nå tenkte jeg å lage en lavkarbo dessert som jeg har funnet på bloggen til Lenabeatrice. Håper den vil falle i smak til mine kjære.....

Kos dere videre på denne herlige søndagen...





1 kommentar:

  1. Nam nam dette må jeg prøve,disse så gode ut:-)klem Stinemor....

    SvarSlett

Tusen takk for du legger igjen en liten hilsen...