mandag 28. februar 2011

Lasagne...

Laget meg en herlig lasagne i går. Den var jo så klart for lavkarbo men den er kjempe god for alle. En kan bare koke noe pasta ved siden av til de som spiser det å servere en salat etter ønske til....

Tynne skiver squash erstatter lasagneplatene.... Fant oppskriften i Allers, så har jeg bare endret litt slik jeg vil ha den...



250 g kjøttdeig
Løk
1 boks med hakkete tomater
1-2 ss tomatpure
Krydder etter ønske
1 1/2 squash
1 boks cotte cheese eller creme fraiche
2 dl raspet ost

  • Varm ovnen til 175gr.
  • Lag kjøttsaus av kjøttdeig, tomater, tomatpure, løk og krydder. Brun kjøttdeig og løk, ha i resten. La det små koke i 5-10 min.
  • Skjær squashen i tynne skiver på langs.
  • Bland cottage cheese og ost sammen. Eller creme fraice og ost. Legg squash, kjøttsaus og osteblanding i to lag.Stek i ovnen i ca 40 min., til lasagnen har fått en fin farge.
Server med en god grønn salat, urter og litt dressing.
Skal resten av familien ha så server med pasta og brød til dem....

Bon Appetit!



Skoledag for meg nå... Ha en flott dag alle sammen!

Klem Gry



2 kommentarer:

  1. God morgen :-)
    Å det er så mye deilig mat :-) Sikler jo av og til, hehe..
    Er ikke så flink til å bruke oppskriftene fra ukebladene, men denne uka var det noe der jeg vil prøve! Thai kjøttboller! Elsker thai-mat!!

    Ha en fin dag på skolen og klem fra meg :-))

    SvarSlett
  2. Det er så koselig når du skriver om jentene dine ♥ (innlegget under)og du høres så fornøyd og glad ut ! Herlig :)
    Takk for oppskrift. Jeg burde prøvd noe sånt jeg også, både pga vekten og fordøyelsen (tror jeg).
    Men jeg går på "autopilot" for tiden så jeg får vente til mannen kommer hjem !
    Nå skal jeg høre tolvåringen øve litt på gitar før jeg kjører henne til kulturskolen. Jeg elsker å høre henne spille ♥
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett

Tusen takk for du legger igjen en liten hilsen...